Zagranica

Coca-Cola pracuje nad "bardziej elastycznym" planem marketingowym

Nowe plany Coca-Coli zrodziły się w odpowiedzi na szybkie reakcje marketingowe Unilevera.

Dział marketingu Coca-Coli chce być bardziej elastyczny w podejściu do reklamy na brytyjskim rynku. Działania Coli są podyktowane ruchami taktycznymi podjętymi przez Unilevera w związku z marką Lynx i kampanią zrealizowaną w błyskawicznym tempie w odpowiedzi na opublikowane w sierpniu nagie zdjęcia księcia Harry’ego.

Dział marketingu Coca-Coli jako przykład elastycznych akcji marketingowych podał działania Unilevera zrealizowane dla marki Lynx. Po opublikowaniu nagich zdjęć księcia Harry’ego w Las Vegas reklama Lynksa sparodiowała wydarzenie i jednocześnie odwołała się do starego formatu reklamowego. W mediach pojawiła się reklama “Sorry Harry if it had anything to do with us”.  

Coca-Cola chce podobnymi działaniami wkroczyć w codzienne dyskusje konsumentów i regularnie docierać do ich świadomości, m.in. przez komentowanie ważnych wydarzeń kultury popularnej.

(Brand Republic)