Kraj

Coca-Cola sprzedaje sieć Costa Coffee w Polsce i na Łotwie

Lagardere Travel Retail przejmie działalność 145 kawiarni Costa Coffee w obu krajach.

Coca-Cola sprzedaje sieć Costa Coffee w Polsce i na Łotwie
Lagardère Travel Retail i brytyjska sieć kawiarni Costa Coffee, należąca do Coca-Coli, ogłosiły podpisanie umowy, na mocy której Lagardere Travel Retail przejmie działalność 145 kawiarni Costa Coffee w Polsce i na Łotwie. Nie ujawniono kwoty transakcji.

Lagardère Travel Retail po raz pierwszy będzie bezpośrednio zarządzać siecią Costa Coffee w Polsce, jednak obie firmy łączy wieloletnie partnerstwo. Ich współpraca rozpoczęła się w Czechach w 2008 r., gdzie obecnie Lagardere Travel Retail zarządza siecią 60 kawiarni Costa Coffee i 60 automatami Costa Express, w różnych lokalizacjach.

Zgodnie z umową Lagardère Travel Retail przejmie kontrolę nad kawiarniami Costa Coffee pod warunkiem ostatecznego zatwierdzenia przez właściwe organy antymonopolowe.

–  Kawiarnie Costa Coffee są kamieniem węgielnym marki Costa w Polsce i na Łotwie, a nasi pracownicy sercem działalności. Nasze kawiarnie pozostają dla nas niezmiernie ważne, ponieważ pragniemy kontynuować rozwój naszej marki Costa Coffee i dołożymy wszelkich starań, aby przejęcie kawiarni odbyło się płynnie – powiedział Gordon Mowat, dyrektor zarządzający Costa Coffee EMENA.

– Przekazując naszą sieć w Polsce i na Łotwie, skupimy nasze wysiłki i aktywa na marce Costa Coffee i innowacjach. Jesteśmy przekonani, że Lagardère Travel Retail jest właściwym partnerem, który pomoże w dalszym rozwoju sprzedaży detalicznej Costa w Polsce i na Łotwie i cieszymy się na ścisłą współpracę – dodał.

– Integracja działalności Costa Coffee w Polsce i na Łotwie to kolejne znaczące wydarzenie w naszych relacjach z marką, po projektach realizowanych wspólnie na innych rynkach. Nasza działalność operacyjna i długa obecność w Polsce miały kluczowe znaczenie dla decyzji Costa Coffee o wspólnym dalszym rozwoju. Pozwoli nam to również podwoić wielkość działalności w segmencie foodservice i stać się uprzywilejowanym partnerem w zakresie relacji B2B, a także dalej rozwijać relacje z konsumentami w obu krajach. Wchodząc na rynek łotewski, zyskujemy również możliwość dalszego rozwoju w sektorze travel retail w tym kraju – powiedział Maciej Gajkowski, dyrektor zarządzający segmentu foodservice w Lagardère Travel Retail.