Kraj

COMvergence: MediaCom był najlepszy w nowym biznesie w 2020 r.

Zaraz za MediaComem uplasowała się druga agencja z GroupM - Wavemaker. Wśród holdingów dominuje GroupM.

MediaCom zajął pierwsze miejsce w globalnym zestawieniu COMvergence, opracowanym na podstawie pozyskanych przez agencje budżetów mediowych. MediaCom został tym samym uznany za najlepszą na świecie
agencję sieciową w 2020 r. w kategorii new business. Według danych COMvergence sieć MediaCom globalnie pozyskała w ubiegłym roku budżety o wartości 1,63 mld dol. Wartość utrzymanych przez sieć budżetów
wyniosła w tym czasie 489 mln dol. Wśród największych ubiegłorocznych wygranych agencji znaleźli się tacy klienci jak m.in. Circle K, Duracell, Hasbro, Uber czy Xiaomi. Wysoko w raporcie uplasował się również polski oddział agencji – MediaCom Warszawa zajął drugie miejsce w zestawieniu lokalnych oddziałów MediaCom pod
kątem pozyskanego budżetu w grupie 30 mid-sized countries (za okres Q1-Q3 2020).

Zaraz za MediaComem uplasowała się druga agencja z GroupM – Wavemaker z wynikiem +1,41 mld dol. Miejsce trzecie zajmuje Havas Media z wynikiem +1,04 mld dol. Pierwszą piątkę zamykają Starcom (+1 mld dol.) i OMD (+885 mln dol.).

Najlepszym holdingiem w nowym biznesie jest GroupM (+4,8 mld dol.). Daleko za GroupM znalazły się Dentsu (+1,8 mld dol.) i Publicis Groupe (+1,6 mld dol.).