Zagranica

Coraz więcej budżetów w online

Według analiz przeprowadzonych przez instytut Nielsen wśród 100 wiodących agencji kreatywnych oraz 50 wiodących domów mediowych w Wlk. Brytanii w 2012 r. wyraźnie już widać realokację budżetów marketingowych na korzyść online'u.

Przychody 100 czołowych brytyjskich agencji kreatywnych spadły w 2012 w porównaniu z rokiem 2011 o 1,7 proc. i wyniosły 5,8 mld funtów.

Podobnie jak przychody 50 brytyjskich domów mediowych – te w badanym okresie zanotowały spadek przychodów o 0,97 proc. i wyniosły 7,8 mld funtów.

Analitycy brytyjskiego rynku są zdania, że przyczyną wymienionych spadków jest z jednej strony spowolnienie gospodarcze, ale z drugiej wskazują na coraz bardziej widoczne przesuwanie budżetów marketingowych w stronę reklamy internetowej.

 

(BrandRepublic)