Kraj

Corporate Profiles DDB stawia na nowe media

Rok 2010 grupa zakończyła wzrostem przychodów rzędu 30 proc. Jej management chce w najbliższym czasie położyć większy nacisk na realizację projektów wykorzystujących interaktywne kanały komunikacji z konsumentem.

Corporate Profiles DDB Group chce w najbliższych latach inwestować przede wszystkim w kompetencje związane z nowymi mediami. – To dla nas obecnie priorytet. Pracujemy nad zmianą mentalności i organizacji pracy, która doprowadzi nas do sytuacji, w której będziemy oferować projekty interaktywne nie jako dodatek do prowadzonych projektów w tradycyjnych mediach, ale usługę samodzielną lub zintegrowaną z innymi mediami. Sprzyja temu sytuacja na rynku, m.in. fakt, że działania interaktywne mają coraz większą rangę i przeznaczane są na nie coraz większe budżety – mówi Paweł Kastory, CEO grupy CP DDB.

Z danych przedstawionych przez grupę wynika, że jej przychody w 2010 r. wzrosły o 29,1 proc. Zdaniem Kastorego tak dynamiczny wzrost był możliwy dzięki stabilnej sytuacji w zespołach poszczególnych  spółek (jedynie w agencji reklamowej DDB doszło do zmiany w ramach top managementu, kiedy Dariusza Zatorskiego na stanowisku dyrektora kreatywnego zastąpili Zuzanna Duchniewska i Maciej Waligóra) oraz pozyskaniu nowego biznesu i zbudowaniu silnego portfolio klientów. Wzrost przychodów w agencji reklamowej DDB wyniósł 31,5 proc., w firmie doradztwa strategicznego CPC – 63,5 proc., a w domu produkcyjnym Gutenberg On Line – 23,1 proc. Agencja reklamowa Addapter i firma brand designu BNA osiągnęły wyniki podobne do tych z 2009 r.

Wśród nowych klientów agencji reklamowej DDB pojawili się m.in.: LOT, PKO BP, Delecta, Liberty, Lactalis, Centralna Komisja Egzaminacyjna (promocja matur z matematyki) oraz Getin (współpraca projektowa). Rozszerzona została także współpraca z Unileverem (hub dla marki Flora) oraz Johnson & Johnson (agencja również zyskała status hubu obsługującego tego marketera). Nowy biznes stanowił 28 proc. przychodów w ub.r. Firma przestała obsługiwać Allianz, Eurobank, znacznie ograniczyła współpracę z Henklem. Obsługa budżetu AirBerlin została przesunięta w ramach grupy do agencji Addapter.

Portfolio klientów poszerzyła także znacznie agencja interaktywna Tribal DDB działająca w ramach agencji reklamowej DDB, jednak bez własnej osobowości formalno-prawnej (m.in. projekty dla Canal+, Gazety.pl, Łowicza czy Algidy).