Kraj

Crédit Agricole szykuje drugie uderzenie

Kampania z Juliette Binoche spełniła zarówno cele wizerunkowe, jak i sprzedażowe i dlatego niebawem wystartuje jej druga odsłona.

 

Crédit Agricole szykuje drugie uderzenie
Bank Crédit Agricole, czyli dawny Lukas Bank, twierdzi, że kampania rebrandingowa, której twarzą była francuska aktorka Juliette Binoche, spełniła zakładane cele zarówno w aspekcie wizerunkowym, jak i sprzedażowym i dlatego niebawem ruszy jej druga odsłona.

Formalnie Lukas Bank zmienił nazwę na Crédit Agricole w połowie wrześnie ub.r., natomiast 18 października wystartował z rebrandingową kampanią reklamową w telewizji, prasie, radiu, internecie i na outdoorze (siatki wielkoformatowe i witryny placówek). Pierwszy etap wizerunkowy trwał miesiąc, następnie weszły reklamy produktowe – promujące konta skierowane do młodych osób oraz depozyty.

Przed startem kampanii – pod koniec września ub.r. – tylko niecałe 1,5 proc. respondentów wymieniało nazwę Crédit Agricole Bank Polska wśród znanych im banków. Natomiast w listopadzie spontaniczna znajomość marki osiągnęła już blisko 14 proc.

W przypadku badania znajomości wspomaganej – przed startem kampanii 20 proc. ankietowanych potwierdziło znajomość marki, natomiast po dwóch tygodniach prowadzenia przez bank działań komunikacyjnych wzrosła ona do 44 proc., pod koniec grudnia sięgnęła zaś już blisko 75 proc. Badania przeprowadziła firma Millward Brown SMG/KRC.

Jędrzej Marciniak, członek zarządu ds. marketingu w Crédit Agricole Bank Polska, nie ukrywa, że celem banku jest osiągnięcie poziomu ok. 70 proc. znajomości spontanicznej marki w ciągu najbliższych trzech lat.

– Nasza transformacja z Lukas Bank w Crédit Agricole Bank Polska związana jest z rozszerzeniem profilu naszej działalności. Naszym celem jest bycie bankiem uniwersalnym. Oczywiście pociąga to za sobą zmianę profilu naszych klientów – wskazuje Marciniak. – Badania pokazują, że po rebrandingu osoby poniżej 45. roku życia stanowią aż 83,3 proc. naszych klientów. Zwiększa się również odsetek absolwentów szkół średnich i wyższych wśród naszych klientów, który osiągnął poziom 83,4 proc., a że w Polsce istnieje korelacja pomiędzy wykształceniem a poziomem zarobków, to automatycznie podniosła się wysokość przeciętnego wynagrodzenia naszych klientów.

Bank przekonuje, że kampania marketingowa odniosła sukces także w aspekcie wyników sprzedażowych. Produkt 1. Konto, który bank reklamował (konta dla osób pomiędzy 18. a 27. rokiem życia, dla których jest to pierwszy rachunek w banku), stanowił ponad 40 proc. wszystkich kont otwartych w Crédit Agricole w listopadzie. W IV kwartale ub.r. bank odnotował wzrost dynamiki sprzedaży wszystkich kont o 44 proc. w porównaniu z kampanią sprzedażową prowadzoną jeszcze pod marką Lukas w czerwcu ub.r. Ogółem na koniec 2011 r. bank prowadził 1,09 mln kont.

Również depozyty, które bank reklamował, sprzedawały się bardzo dobrze – bank chwali się, że w ciągu dziesięciu tygodni trwania kampanii zrealizował 127,7 proc. planu sprzedażowego, pozyskując 700 mln zł nowych środków.

W najbliższych dniach wystartuje druga odsłona kampanii reklamowej Crédit Agricole z Juliette Binoche.

Kreację przygotowała agencja reklamowa NestPoint, a planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy MEC.

W najbliższym czasie Crédit Agricole deklaruje położenie nacisku na rozwój oferty depozytów. W I kwartale planuje wprowadzenie polisolokat. Jednak szczegółów na razie nie zdradza.