Firma winiarska Ambra SA, której kluczowym produktem stał się cydr pod marką Cydr Lubelski, w tym sezonie postanowiła jeszcze mocniej postawić na impulsowość zakupów i wprowadziła do sprzedaży ten napój w półlitrowych puszkach w cenie ok. 3 zł za opakowanie.
Do tej pory Cydr Lubelski był sprzedawany w butelkach o poj. 1 l i 0,33 l.
Ze sprawozdania Ambry za drugie półrocze ub.r. (1 lipca – 31 grudnia 2014 r.) wynika, że to właśnie marka cydru była głównym motorem wzrostu sprzedaży producenta, osiągając w trakcie sześciu miesięcy wolumen ok. 3 mln l.
W ten sposób marketer jeszcze mocniej akcentuje, że cydr, dzięki stosunkowo niskiej zawartości alkoholu (4,5 proc.) może być alternatywą dla piwa.
W odróżnieniu od piwa cydru nie można jednak reklamować w telewizji. Nie przeszkodziło to bynajmniej Ambrze w przeprowadzeniu telewizyjnej kampanii, którą zrealizowała agencja Grandes Kochonos (marketer promował się jako sponsor Festiwalu Wschód Kultury w Lublinie).