Kraj

Cyfrowy Polsat będzie intensywnie reklamował szybki internet LTE

Operator wychodzi poza swoją dotychczasową grupą docelową. Liczy, że przyciągnie młodszych, wielkomiejskich klientów.

Cyfrowy Polsat, operator największej w kraju platformy telewizji satelitarnej (ok. 3,5 mln abonentów), rozpoczyna sprzedaż komercyjnej oferty szybkiego, bezprzewodowego internetu LTE. Ta technologia umożliwia kilkukrotnie szybszą transmisję (do 100 Mb/s download i do 50 Mb/s upload) od obecnie stosowanych przez operatorów komórkowych (takich jak HSPA czy HSPA+).

– Technologia LTE zrewolucjonizuje rynek internetu w takim stopniu, jak technologia komórkowa zrewolucjonizowała telefonię – Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu, nie kryje entuzjazmu. Według niego LTE jest już nie tylko konkurencją dla innych ofert mobilnego internetu, ale pod względem parametrów także jak najbardziej realną alternatywą dla internetu stacjonarnego (kablowego).

CP zaoferował cztery abonamenty (za 29 zł, 49 zł, 69 zł i 99 zł) z różnymi limitami transferu (od 3 do 25 GB miesięcznie) i cenami modemów. Będzie je można kupić samodzielnie lub w pakiecie z abonamentem telewizyjnym CP.

– Teraz sprzedajemy internet do telewizji, ale jestem przekonany, że w przyszłości to może się odwrócić i ofertę telewizyjną będziemy sprzedawali dzięki internetowi. To nasza szansa na poszerzenie grupy odbiorców – wskazuje Libicki.

Beata Białkowska, dyrektor marketingu, potwierdza, że ruszająca wraz z ofertą kampania reklamowa LTE została zaplanowana tak, by dotrzeć z przekazem poza tradycyjny target Cyfrowego Polsatu (rodziny mieszkające w małych i średnich miejscowościach lub na obrzeżach wielkich miast). Operator chce dotrzeć z przekazem do ludzi młodych, energicznych (np. studentów), w dużych miastach (pow. 200 tys. mieszkańców).

Kampania obejmująca telewizję (dwa spoty: 20-sekundowy pt. “Jazda” i 30-sekundowy pt. “Kawiarnia” będą emitowane nie tylko w kanałach grupy Polsat), prasę, radio, internet, outdoor oraz BTL będzie – jak mówi szefowa marketingu – “intensywna”. Za kreację odpowiedzialna jest agencja reklamowa Clos Brothers, a za planowanie i zakup mediów PHD.

Cyfrowy Polsat nie ujawnia, ilu użytkowników LTE się spodziewa i jakie prognozuje przychody.

Sieć LTE działa w 1,3 tys. miejscowościach (w tym największe miasta), tam gdzie nie będzie jej zasięgu, użytkownicy będą przełączani na sieć HSPA+ (zasięg w 17 tys. miejscowości).