Kraj

Debiut IAB Creative Showcase z nagrodą dla K2

Agencja została laureatem pierwszej edycji konkursu. Wyróżnienia trafiły do Point of View i Mindshare/Made in Mind.

Zakończyła się pierwsza edycja „Lato 2011” konkursu IAB Creative Showcase, którego celem jest promowanie innowacyjnych kreacji w reklamie graficznej online. Zgłoszono ponad 30 prac, jednak ocenionych zostało 20 kreacji, które spełniały wymogi regulaminowe.

Głosami jurorów laureatem została agencja K2 Internet SA za kreację przygotowaną dla marki Cappy. Jury przyznało także dwa równorzędne wyróżnienia dla agencji Point of View za kreację dla marki 36i6 (Polkomtel SA) oraz dla Mindshare/Made in Mind za kreację dla United International Pictures promującą film “Kung Fu Panda 2”.

Konkurs IAB Creative Showcase zrodził się z inicjatywy ekspertów grupy roboczej brand advertising online działającej w ramach IAB Polska (organizator konkursu). Jego celem jest promowanie najlepszych, najbardziej angażujących i innowacyjnych kreacji reklamowych w internetowej reklamie graficznej.

Konkurs odbywa się kwartalnie, a jego pierwsza, letnia edycja zakończyła się 11 lipca. Najbardziej twórcze kampanie są oceniane co kwartał przez jurorów, wśród których znajdują się eksperci z branży interaktywnej, ale również marketerzy i reprezentanci domów mediowych. Do każdego głosowania zapraszani są gości specjalni. Spośród zarejestrowanych zgłoszeń wybierany jest laureat – dwie kreacje otrzymują wyróżnienia. Na koniec każdego roku jury przyznaje nagrodę grand prix dla najlepszej kreacji spośród laureatów czterech kwartalnych edycji.

Polska edycja IAB Creative Showcase wzorowana jest na formule konkursu organizowanego od 2003 roku przez brytyjską filię IAB.

W konkursie udział może wziąć każda agencja, której kampania była kierowana do polskiego odbiorcy lub klienta. Każda kreacja jest oceniania według czterech głównych kryteriów: atrakcyjność, innowacyjność, dopasowanie brandu i komunikacja wizerunku.

Druga, jesienna edycja konkursu IAB Creative Showcase rozpoczyna się 12 lipca br. Zgłoszenia w tej edycji będzie można nadsyłać do 26 sierpnia.