Zagranica

Marketing

Top news

Decathlon wycofuje się w końcu z Rosji

O decyzji podjętej przez centralę sieci poinformował w oświadczeniu Decathlon Polska.

“Dziś chcielibyśmy poinformować, że Decathlon planuje zamknięcie sklepów i zawieszenie działalności handlowej w Rosji” – napisał w opublikowanym 29 marca oświadczeniu polski oddział francuskiej firmy. Przypomniano w nim też, że w Polsce w jej ramach działa “dedykowany zespół, który jest najbliżej potrzebujących i współpracuje z lokalnymi organizacjami pozarządowymi. Powstał również międzynarodowy fundusz solidarności o wartości miliona euro na wsparcie poszkodowanych”.

Firma ugięła się w końcu pod presją zmasowanej krytyki w mediach społecznościowych, także w Polsce. Nazwę firmy oskarżanej o wspieranie wojennej machiny Putina przerabiano np. na “Deathlon” i dodawano do tego ociekające krwią logo.

W naszym kraju Decathlon ma ponad 60 sklepów z odzieżą i sprzętem sportowym i turystycznym, mniej więcej tyle samo ile na znacznie większym rynku rosyjskim, gdzie zatrudnia ok. 2,5 tys. osób. Na świecie pod szyldem Decathlon działa prawie 1700 sklepów na 60 rynkach. Globalne przychody sieci w 2020 r. wyniosły 11,4 miliarda dol. Wraz z Auchan i Leroy Merlin oraz szeregiem innych marek należy ona do rodziny Mulliez, jednej z najbogatszych we Francji.