
Mimo trudnej sytuacji gospodarczej grupa Dentsu przewiduje w najnowszym raporcie “Ad Spend”, że globalne wydatki na reklamę wzrosną w tym roku o 8,7%. W rejonie CEE będzie to aż o 12,2%, co oznacza, że obszar ten to trzeci najbardziej dynamicznie rozwijający się rynek na świecie, zaraz po Indiach i USA. Według najnowszych prognoz w 2023 r. rynek reklamy ma wzrosnąć o 5,4%, a w 2024 r. o kolejne 5,1%.
Jak wynika z raportu, to digital napędzają wzrost wydatków w 2022 r. – aż o 14,2%, osiągając wartość 409,9 mld dol. Tym samym media cyfrowe stanowią 55,5% wszystkich inwestycji w reklamę. Format wideo wykazuje największą tendencję wzrostową (+23,4%). W tendencji wzrostowej są też media społecznościowe (+21,9%), programmatic (+19,9%) oraz wyszukiwarki (+12,9%).
Media tradycyjne wciąż będą także rosnąć. Telewizja – nawet o 3,6% – do wartości 192,8 mld dol. Dwucyfrowy wzrost ma z kolei odnotować OOH i kina. Na znaczeniu ma zyskać również radio – to głównie zasługa powrotu do biur i częstszego korzystania z tego medium. Radio ma urosnąć nawet o 5% w ciągu roku – gdzie poprzednia prognoza dopuszczała wzrost o jedyne 2%. Spadną natomiast wydatki na reklamę prasową.