Zagranica

Diageo zawiesza reklamy w Snapchacie na całym świecie

Brytyjski watchdog przyjrzał się działaniom marketera, Diageo szybko reaguje.

Diageo zawiesza reklamy w Snapchacie na całym świecie
Gigant alkoholowy Diageo zawiesił na całym świecie emisję reklam w Snapchacie. Stało się to po krytyce ze strony ASA. 
Watchdog zbadał reklamę rumu Captain Morgan i uznał, że strona wizualna reklamy jest niepokojąco atrakcyjna dla młodszych dzieci. Dodatkowo ASA stwierdziła, że filtr, który Diageo wprowadziło na swoim profilu snapchatowym, również może zainteresować dzieci.
Z badań przeprowadzonych przez Ofcom na próbie młodzieży poniżej 18. roku życia wynika, że 58 proc. snapchatowiczów to młodzież w wieku 12-15 lat (dane z 2017 r.). 34 proc. badanych dzieci w wieku 8-11 lat korzysta ze Snapchata, mimo że rekomendowany wiek pozwalający na swobodne korzystanie z platformy to 13 lat.
Pozostałe marki Diageo, które są aktywne w Snapchacie, to Guinness i Smirnoff. 

(Campaign)