Nielsen Audience Measurement Polska prowadzi wymianę mierników starej generacji na nową, znaną jako UNITAM. Z panelu liczącego 1700 gospodarstw domowych już blisko 600 wyposażonych jest w tego typu mierniki, tym różniące się od poprzednich, że monitorują praktycznie każdą nowoczesną formę przekazu TV. Do końca roku gospodarstw wyposażonych w nowy typ mierników będzie blisko 800, a do końca roku 2012 cały panel będzie pracował z wykorzystaniem urządzeń UNITAM.
Nie wiadomo natomiast, ile docelowo gospodarstw będzie obejmował panel telemetryczny Nielsena, który – po wygranym w styczniu przetargu TVP SA – wyeliminuje z gry innego dostawcę, OBOP. Obecna liczba 1700 gospodarstw domowych nie zadowala kanałów tematycznych, które ze względu na mniejszy niż główni nadawcy zasięg otrzymują wyniki nieuprawniające do zbyt głębokich analiz. Aktualnie Nielsen mierzy pod kątem reklam 98 kanałów, a według danych, na przykład Atmediów, w języku polskim nadaje już ponad 170 kanałów.
Dwa lata temu firma prowadziła zaawansowane rozmowy na temat powiększenia panelu do 2500 gospodarstw, ale negocjacje zakończyły się fiaskiem ze względu na brak zgody wszystkich stacji. Fiasko przypisywano dużym nadawcom, którzy obawiają się utraty kolejnych punktów ratingowych na rzecz kanałów tematycznych.