Zagranica

Domino's Pizza z CP&B do 2020 r.

Umowę o współpracy przedłużono pomimo odejścia z agencji 6 osób pracujących dla Domino's.

W ub.r. z CP&B odeszło 6 osób odgrywających kluczowe role w obsłudze budżetu drugiej co do wielkości sieci pizzerii w Stanach Zjednoczonych. Założyły wspólnie agencję Work in Progress.

Pomimo to Domino’s Pizza sfinalizowała przedłużenie do końca 2020 r. umowy z CP&B, na mocy której agencja zajmuje się kreacją, strategią marki, planowaniem mediów i działaniami w sferze digital. 

W ramach trwającej od 2008 r. współpracy CP&B stworzyła wiele głośnych kampanii dla Domino’s, m.in. “Pizza Turnaround”, w której sieć przyznawała, że oferowana przez nią pizza nie jest świetna i dlatego zmienia jej recepturę. Było to ryzykowne posunięcie, ale kampania rozpoczęta w grudniu 2009 r. doprowadziła do znaczącego wzrostu sprzedaży w lokalach otwartych przynajmniej rok.

Ostatnio sieć Domino’s Pizza kładła w komunikacji marketingowej nacisk na stronę technologiczną i logistyczną (śledzenie zamówień, zamawianie przez tweety lub SMS-y z ikonką pizzy, pojazd dostawczy stworzony specjalnie dla sieci). Obecnie 60 proc. zamówień w sieci w Stanach Zjednoczonych dokonywanych jest w kanałach cyfrowych.

W minionych trzech latach Domino’s i CP&B zdobyły m.in. Titanium Grand Prix na Cannes Lions oraz grand prix na Clio Awards. Sprzedaż Domino’s w lokalach otwartych nie krócej niż rok w Stanach Zjednoczonych wzrasta bez przerwy od 25 kwartałów. Wzrost w II kwartale br. wyniósł 9,5 proc.

(AdAge)