Kraj

Domodi za 11,3 mln zł przejmuje głównego konkurenta - Allani

Kolejna akwizycja Grupy Wirtualnej Polski, tym razem w segmencie modowym.

Domodi za 11,3 mln zł przejmuje głównego konkurenta - Allani
Domodi Sp. z o.o., kontrolowana przez Wirtualną Polskę, za 11,3 mln zł kupuje 100 proc. udziałów swojego głównego konkurenta – spółki Allani Sp. z o.o. Zakup Allani to wspólna inwestycja Grupy WP i założycieli Domodi, wykorzystująca m.in. środki z dokapitalizowania Domodi przez Grupę WP, dokonanego przy zakupie pakietu kontrolnego spółki. Udziały Allani sprzedały dwa fundusze: Protos Venture Capital i Hedgehog Fund oraz udziałowcy mniejszościowi. Wirtualna Polska realizuje strategię wzmocnienia swojej pozycji w obszarze odzieżowego e-commerce.

– Dzisiejsza transakcja pozwala nam skokowo zwiększyć skalę działania (…). Rolą Wirtualnej Polski jest inspirowanie i wspomaganie 18 milionów Polaków w ich decyzjach zakupowych. Domodi i Allani razem pomogą nam w realizacji tej misji, obsługując już w tej chwili 2,5 miliona Polaków każdego miesiąca – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding.

Od komercyjnego startu w 2012 r. serwis Domodi.pl osiągnął wiodącą pozycję wśród polskich fashion marketplace’ów. Od momentu integracji z Grupą WP we wrześniu 2014 r. spółka notuje trzycyfrowy wzrost przychodów i ponad 80-proc. wzrost liczby użytkowników korzystających z serwisu – z 1,1 miliona (09.2014 r.) do 2,1 miliona (08.2015 r.).

Allani.pl to marketplace modowy agregujący ofertę ponad 110 sklepów, m.in. Zalando, Answear czy Eobuwie. Platforma ta stanowi kanał dystrybucji ponad 400 tysięcy produktów takich marek, jak: Monnari, Wojas, Tommy Hilfiger, Lacoste, Kazar, Simple, Venezia, Wittchen czy Gino Rossi. Z usług Allani.pl korzysta miesięcznie niemal 900 tys. realnych użytkowników.

Zgodnie z danymi Megapanel PBI/Gemius w sierpniu 2015 r. Allani.pl oraz serwisy e-commerce Grupy WP łącznie odwiedziło ponad 2,7 mln użytkowników (real users), co według estymacji zapewni Grupie WP awans na piąte miejsce na liście największych podmiotów z sektora e-commerce w Polsce.

Przypomnijmy, że w maju br. Grupa Wirtualna Polska kupiła dwie internetowe platformy radiowe: OpenFM oraz PolskaStacja.pl. W czerwcu przejęła Grupę NextWeb Media prowadzącą serwisy ABCzdrowie.pl i Parenting.pl, w ubiegłym miesiącu kupiła zaś porównywarki finansowe: Finansowysupermarket.pl Sp. z o.o. oraz Web Broker Sp. z o.o