Kraj

Domy mediowe solidarnie przeciwko gwarancjom?

Domy mediowe próbują uporać się z problemem składania gwarancji kosztowych w przetargach.

W ramach Klubu Mediowego działającego w obrębie Stowarzyszenia Agencji Reklamowych trwają rozmowy na temat możliwości solidarnego przeciwstawienia się gwarancjom kosztowych składanym w przetargach mediowych. Temat powraca na forum SAR już kolejny raz, wcześniej kilkakrotnie z postulatem sprzeciwu wobec gwarancji apelował Jakub Bierzyński, szef OMG. Ostatnia taka inicjatywa dyskutowana była pod koniec 2008 r. (patrz MMP24 z 17 grudnia 2008 r.).

Temat powrócił po licznych ubiegłorocznych przetargach mediowych, w których oczekiwano złożenia gwarancji kosztów zakupu mediów (przede wszystkim telewizji). Część z nich według naszych informacji obwarowana była wysokimi karami finansowymi.

Jak mówi Anna Lubowska, prezes SAR, gwarancje kosztowe występują na polskim rynku w skali niespotykanej w Europie, a podejmowanie wielomilionowego ryzyka jest niewspółmierne do oferowanej przez marketerów prowizji za obsługę. SAR nie precyzuje, kiedy zakończą się branżowe konsultacje w tej sprawie.