Kraj

Media

DoubleVerify: Liczba naruszeń w obszarze brand safety zmniejszyła się drugi rok z rzędu

Wskaźniki naruszeń brand suitability również zmalały rok do roku, ale region EMEA pozostaje daleko w tyle za Ameryką Północną i APAC.

DoubleVerify opublikował swój doroczny raport “Global Insights 2022”, analizujący trendy w jakości mediów i wydajności kampanii reklamowych na podstawie ponad biliona wyświetleń zrealizowanych przez ponad 2,1 tys. marek na 80 rynkach. Wskaźnik Fraud/SIVT (sophisticated invalid traffic) w regionie EMEA spadł o 22% rok do roku (w Polsce wzrósł, ale z bardzo niskiego poziomu i wciąż pozostaje na stosunkowo niezłym poziomie 0,8 %.).I chociaż region EMEA
pozostaje w tyle za regionami APAC i LATAM, poziom tego wskaźnika jest tu niższy od średniej globalnej

Wskaźniki naruszeń brand suitability również zmalały rok do roku, ale region EMEA pozostaje daleko w tyle za Ameryką Północną i APAC. Może być to powodowane faktem, że reklamodawcy w EMEA częściej puszczają swoje kampanie w mobile web i longtail inventory niż reklamodawcy w innych regionach. W Polsce wskaźnik naruszeń brand suitability spadł rok do roku o 35%. EMEA odnotował niewielkie zmiany w viewability (widoczności reklam) rok do roku. Chociaż wskaźnik widoczności reklam displayowych jest niższy niż 70% (Polska – 60 % ) i wciąż jest tu pole do poprawy, to tego rodzaju “wypłaszczenie trendu” sugeruje, że reklamodawcy w regionie zaczynają skupiać się na KPI innych niż viewability. – Wyniki w regionie EMEA, w tym w Polsce wskazują na to, że jesteśmy we właściwym trendzie. Niemniej jednak patrząc na dane globalne ciągle pozostajemy w tyle za USA i regionem APAC. Na szczęście obserwujemy cały czas duże zainteresowanie marketerów nie tylko wynikami rynku, ale i możliwościami nie tylko monitorowania, ale i unikania zagrożeń w obszarze fraudów czy brand safety i suitability – mówi Hubert Świtalski, sales business director DoubleVerify (odpowiedzialny za region CEE).