Kraj

Dreamliner LOT-u lata tylko w reklamach

Nasz narodowy przewoźnik startuje z kampanią wizerunkową.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FZRyO5Jk7BVM%3Fversion%3D3%26feature%3Dplayer_detailpage%22%7D
“Naszym horyzontem jest przyszłość” – pod takim hasłem startuje kampania wizerunkowa Polskich Linii Lotniczych PLL LOT. Będzie obecna w telewizji, kinach, prasie oraz w internecie.

Kampania została przygotowana we współpracy z agencją DDB oraz domem mediowym Universal McCann i potrwa do 30 czerwca.

Na użytek kampanii powstał spot reklamowy, prezentujący lot z Warszawy “lustrzanego samolotu” Boeinga 787 Dreamliner, w którym odbijają się symbole miast, do których lata LOT.

Pierwszego Dreamlinera Boeing ma dostarczyć LOT-owi w listopadzie br., a do eksploatacji wejdzie on na początku przyszłego roku. Nasz przewoźnik będzie pierwszą europejską linią posiadającą B-787. Samolot zabiera na pokład ok. 250 pasażerów. Jeden Dreamliner, w zależności od wersji, kosztuje od 175 do 190 mln dol. LOT zamówił ich siedem. Cztery kolejne ma otrzymać w 2013, a dwa następne w 2014 i 2015 r.

W ub.r. Polskie Linie Lotnicze PLL LOT przewiozły w lotach rejsowych 4,37 mln pasażerów, o 9 proc. więcej niż w 2010 r. Kolejne 259 tys. pasażerów przewiozły samoloty LOT-u w lotach czarterowych. Ubiegły rok spółka lotnicza zakończyła stratą 145,5 mln zł na działalności podstawowej, o 17,6 mln zł mniejszą niż w 2010 r. (163,1 mln zł). LOT planuje, że w 2012 r. przewiezie o kolejne 9 proc. więcej pasażerów, a z działalności operacyjnej wypracuje 52,5 mln zł zysku.

Kilka dni temu Ministerstwo Skarbu poinformowało, że prowadzi rozmowy z tureckimi liniami lotniczymi Turkish Airlines w sprawie kupna LOT-u.

– Wraz z nową kampanią mamy okazję pokazać, jak dynamicznie zmienia się LOT – mówi Joanna Pędzińska, dyrektor ds. marketingu LOT-u. – W ostatnim czasie wprowadziliśmy wiele udogodnień dla naszych pasażerów, którzy oczekują obsługi na światowym poziomie. A dalsze zmiany jeszcze przed nami! – dodaje.