Zagranica

Dwie konkurencyjne marki herbaty łączą siły w walce z rasizmem

W Wielkiej Brytanii PG Tips (Unilever) i Yorkshire Tea proszą, żeby nacjonaliści nie kupowali ich produktów.

Dwie najpopularniejsze w Wielkiej Brytanii marki herbaty i dotychczas najwięksi rynkowi konkurenci, Yorkshire Tea i PG Tips, łączą siły w walce z rasizmem. Pod wspólnym hasztagiem #solidaritea zwracają się wprost do nacjonalistów: “Nie kupujcie naszych marek”.
To reakcja na tweet, który zamieściła pod jednym z postów marki Yorkshire Tea prawicowa vlogerka Laura Towler. Dziękował on w poście, że marka nie zajmuje stanowiska w kwestii protestów w Stanach Zjednoczonych. Admin marki odpisał: “Proszę, nie kupuj ponownie naszej herbaty”
Yorkshire Tea w obliczu konfliktu i zamieszek w USA po zamordowaniem George’a Floyda, łączy w akcji siły z marką PG Tips. 
Odpowiedź Yorkshire Tea wywołała burzę wśród internautów i komentujących. Sieć zwróciła się z podobnymi prowokacyjnymi tweetami pod adresem PG Tips. Marka zadeklarowała solidarność z konkurentem. PG Tips należy do Unilevera, ma w portfolio takie marki jak Marmite czy Pot Noodle.


(Guardian)