Kraj

EA Polska intensywnie wspiera "Battlefield 3" [WIDEO]

Z nowym tytułem producent wiąże duże nadzieje i przygotował dla niego jedną z największych w historii kampanii reklamowych.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FsghpfALKaJ0%26feature%3Dplayer_profilepage%22%7D
Polski oddział Electronic Arts, producenta gier komputerowych, rozpoczął kampanię reklamową nowej gry pt. “Battlefield 3”. To najważniejsza premiera EA w drugiej połowie tego roku.

Globalnie EA chce dzięki niej zdetronizować “Call of Duty” Activision – numer jeden wśród gier sieciowych (typu multiplayer). Nieoficjalnie mówi się, że na reklamę i marketing tego tytułu EA wyasygnował rekordowy budżet 100 mln dol.

Dla polskiego oddziału EA to także jedna z największych w dotychczasowej historii i jedna z największych na rodzimym rynku gier wideo kampania reklamowa (porównywalna nakładami z promocją piłkarskiej gry “FIFA 12”).

EA Polska podkreśla, że w przeciwieństwie do “Call of Duty” “Battlefield 3” jest w pełni zlokalizowana (tzn. ma pełną polską wersję językową – dubbing). EA ma w Polsce oddział, dzięki czemu dysponuje większym budżetem niż Activision, który działa u nas tyko poprzez dystrybutorów.

Jeszcze przed ubiegłotygodniową premierą “Battlefield 3” zamówiło ją 23 tys. osób. Wyniki sprzedaży po pierwszym tygodniu EA Polska ujawni w poniedziałek. Krzysztof Zych, marketing manager polskiego EA, twierdzi, że firma jest więcej niż zadowolona z tych wyników. Już w tej chwili w sieciowych rozgrywkach “Battlefield 3” uczestniczy kilkadziesiąt tysięcy graczy z Polski.

Kampania reklamowa, którą producent kieruje od osób w wieku 16-39 lat, i to nie tylko do zaawansowanych graczy, ale także tych, którzy grają sporadycznie (tzw. casual gamers), oraz osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z grami wideo, prowadzona jest w telewizji (spoty emitowane w kanałach TVN i Polsatu oraz wybranych kanałach tematycznych z pakietu Atmedia oraz Discovery) oraz w internecie (w serwisach poświęconych grom, ale także np. w YouTube, gdzie już od dłuższego czasu Electronic Arts umieszczał trailery gry).

Reklamy EA przygotował we własnym zakresie, zaś planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy MediaCom Warszawa.

W przyszłym tygodniu będzie miała miejsce premiera najnowszej części “Call of Duty” i Electronic Arts szykuje w związku z tym dodatkowe aktywności promujące “Battlefield”.

Przed sezonem zakupów świątecznych (gwiazdkowych) EA szykuje także wsparcie reklamowe dla pozostałych dwóch swoich najważniejszych tytułów, tj. “FIFA 12” oraz “The Sims 3”.