Badanie przeprowadzono metodą CAWI na rodzicach do 35 lat, próbę stanowiło 291 matek i 228 ojców. Okazuje się, że parenialsi, jak tę grupę rodziców nazwały badaczki, spędzają w tygodniowo 6 godzin i 14 minut, wyszukując w internecie treści związane z rodzicielstwem. Internet jest pierwszym źródłem pomocy w razie problemu z dzieckiem lub ciążą dla 68% matek i 67% ojców z tej grupy. Jedna trzecia parenialsów deklaruje nawet, że chętnie korzystaliby w takich tematach z chatbota.
Dla osób w tej grupie wiekowej internet jest przy tym na tyle naturalnym środowiskiem, że otwarci są na formy reklamy czy sprzedaży, które dla osób starszych bywają irytujące. 50% deklaruje otwartość na reklamy w formie propozycji produktu (58% matek), a 68% chciałoby otrzymywać powiadomienia dotyczące marek i tematów parentingowych.
Przy zakupach kierują się – znalezionymi w sieci – opiniami na temat produktów, 61% wybiera droższy produkt, ale z dobrymi opiniami. Miesięcznie wydają na dziecko (w wieku od 0-2 lat) średnio 642 zł.