Kraj

Edipresse nie zmieni cyklu wydawania

Wydawca dwutygodnika "Przyjaciółka" i tygodnika "Pani Domu" nadal widzi uzasadnienie biznesowe dla takich cykliczności i na razie nie planuje zmian.

Edipresse Polska wciąż uważa, że wydawanie tygodnika i dwutygodnika poradnikowego ma sens. Ewa Redel, wiceprezes Edipresse Polska, odnosząc się do powodów zmiany częstotliwości ukazywania się “Naj” (G+J Polska, patrz MMP24 z 16 kwietnia br.), przekazała, że w obecnych realiach rynkowych obie cykliczności są nadal uzasadnione biznesowo.

Obecne wyniki sprzedażowe obu tytułów Edipresse są na tyle satysfakcjonujące wydawcę, że nie planuje na razie przejścia na nowe cykle. Średnia sprzedaż “Przyjaciółki” w okresie styczeń-sierpień 2009 r. wyniosła 473,5 tys. egz. (według ZKDP).

Przypomnijmy, że G+J Polska w czerwcu br. wyda pierwszy miesięczny numer “Naj”. Jak tłumaczy wydawca, obecny trend cenowy wśród tygodników i dwutygodników poradnikowych skłonił do wprowadzenia zmian w tytule. “Naj” ma być ekspresowym poradnikiem dla zabieganych młodych kobiet. Cena “Naj” będzie niższa od ceny “Claudii”. Więcej szczegółów wydawca nie podaje. “Naj” jest najsłabiej sprzedającym się tygodnikiem poradnikowym, który notuje wynik na poziomie ok. 150 tys. egz.