Wręczono nagrody w 20. edycji SAR: Effie Awards 2019. Zostały przyznane przez jury pod przewodnictwem Katarzyny Kieli, prezes i dyrektor zarządzającej Discovery EMEA, 28 października w Teatrze Wielkim Operze
Narodowej.
Złote statuetki konkursu Effie Awards otrzymały:
– “Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów” – Fundacji Rak’n’Roll, Grey Worldwide Warszawa, MediaCom Warszawa,
– “Chce się Ż” – Grupy Żywiec, Agencja 2012, Ogilvy, Starcom, VMLY&R, Just,
– “Odkrywaj więcej Amundsen Vodka” – Stock Polska, The Digitals,
– “Mistrzowie Tiger” – Maspex, Brasil i Starcom,
– “Kawa na każdym rogu” – Żabka, PZL, Spark Foundry i Spacecamp, – “9 milionów powodów Corega” – GSK, Grey Worldwide Warszawa, MediaCom Warszawa, VMLY&R, Havas PR, Lulu Production.
Grand prix Effie 2019 otrzymała kampania “Chce się Ż” – Grupa Żywiec, Agencja 2012, Ogilvy, Starcom, VMLY&R, Just. Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku 2019 otrzymała agencja VMLY&R, a najbardziej efektywnej
agencji mediowej: Starcom.
Z okazji jubileuszu powstał również ranking Top 20 najefektywniejszych firm i agencji komunikacyjnych 20-lecia SAR: Effie Poland. Tytuł najefektywniejszej firmy 20-lecia trafił do Grupy Żywiec. Tytuły najefektywniejszych agencji komunikacyjnych odebrali: Szymon Gutkowski dla agencji DDB i Paweł Gala dla agencji mediowej Wavemaker.
W 20. gali konkursu w Polsce w wydarzeniu wzięła udział Traci Alford, prezes i CEO Effie Worldwide.