Zagranica

Eksodus reklamodawców z "News of the World"

Marketerzy wycofują reklamy z tabloidu po aferze hakerskiej z jego udziałem.

Wiele firm wycofuje się z emisji reklam swoich marek w brytyjskim tabloidzie “News of the World” (wydawca: News International należący do Ruperta Murdocha). Są wśród nich tacy marketerzy, jak: Ford, Halifax Bank, Renault, Vauxhall, serwis parentingowy Mumsnet, Sainsbury’s.

Eksodus reklamodawców z brytyjskiej bulwarówki jest związany z najnowszymi doniesieniami, jakoby przedstawiciele gazety przed laty włamywali się do poczty głosowej zaginionej, a następnie zamordowanej nastolatki Milly Dowler i usuwali stamtąd niektóre wiadomości. Pojawiły się również kolejne zarzuty – m.in. o opłacanie przez “News of the World” policjantów oraz hakowanie telefonów komórkowych bliskich ofiar zamachów terrorystycznych w Londynie w 2005 r.

Ford, który jako pierwszy marketer wycofał się ze współpracy z tabloidem, deklaruje, że planowane inwestycje skieruje zarówno do pozostałych mediów News Int., jak i do innych, oraz że czeka na wyniki śledztwa.

Właściciele niektórych marek, m.in. T-Mobile, Orange, Npower (marka napojów energetycznych), uzależniają swoją obecność reklamową w gazecie od eskalacji afery. Są jednak i tacy reklamodawcy, np. Tesco, Cadbury i Virgin Media, którzy nie zamierzają wycofywać swoich reklam z “News of the World” do czasu zakończenia śledztwa.

Do bojkotu tabloidu nawołują użytkownicy Twittera, którzy sugerują wielu firmom i markom wycofanie reklam z dziennika.

(na podst. www.mandmglobal.com, www.brandrepublic.com)