Kraj

Electrolux rozpoczyna jedną z największych kampanii - "Tajemniczy składnik"

Za pomysł, strategię, kreacje, badania i realizację całej kampanii odpowiadają wraz z Electroluksem należące do ZenithOptimedia Group: Newcast, Zenith, Performics i DriveR.

Electrolux rozpoczął jedną z największych w swojej historii kampanii wizerunkowo-produktowych. Pod hasłem “Tajemniczy składnik” zrealizuje szereg działań obejmujących telewizję, prasę, internet i punkty sprzedaży: od programu telewizyjnego stworzonego na potrzeby kampanii po precyzyjne dotarcie do konsumentów szukających sprzętów do zabudowy kuchennej.

Głównym elementem kampanii jest stworzony dla Electroluksa program telewizyjny “Tajemniczy składnik” − jedyna nowość kulinarna w wiosennej ramówce. Program będzie emitowany na antenie Telewizji Polsat we wtorki o godz. 21.35, tuż po programie “Hell’s Kitchen – Piekielna Kuchnia”. Sąsiedztwo programów jest nieprzypadkowe, uczestnicy “Hell’s Kitchen” korzystają bowiem ze sprzętu Electrolux, który pojawia się w programie w ramach lokowania produktu.

– Wszystkie działania realizowane w ramach kampanii zostały zbudowane wokół programu „Tajemniczy składnik”, a użyte w niej media wzajemnie się przenikają i wspomagają. Dostarczamy konsumentom ciekawy i użyteczny kontent wysokiej jakości, płynnie przenosząc ich pomiędzy telewizją, prasą i internetem, od mediów paid do owned, gdzie znajdują mnóstwo dodatkowych materiałów – od porad kulinarnych po fachowe wskazówki ułatwiające wybór sprzętu kuchennego – tłumaczy Łukasz Paw, senior media planner w Zenith.

Każdemu odcinkowi programu towarzyszą dodatkowe materiały wideo: “Uratuj to” – pokazujący jak poradzić sobie, gdy w trakcie gotowania coś poszło nie tak, dodatkowy przepis oraz materiał o gościu danego odcinka. Można je obejrzeć na specjalnym kanale YouTube, gdzie znajdą się także pełne odcinki programu. Do obejrzenia tych materiałów będą zachęcać przygotowane przez Newcast spoty, emitowane w YouTube i wybranych witrynach kobiecych i lifestyle’owych.

W kampanii została wykorzystana również aplikacja gamifikacyjna “Tajemniczy składnik”, cieszącą się powodzeniem wśród fanów Electroluksa w Facebooku. Dodano do niej kolejne zadanie − po zeskanowaniu odpowiedniego markera pojawiającego się podczas emisji programu użytkownik otrzyma dodatkowe punkty, które może wymienić na nagrody.

Aktywności w internecie obejmują także targetowaną wokół tematów związanych z gotowaniem kampanię display, działania efektywnościowe, wsparcie w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Pinterest) i w blogosferze oraz kampanię w wyszukiwarce Google.

Kreacje prasowe pojawią się w tytułach kulinarnych, kobiecych i lifestyle’owych, w tym w magazynach przeznaczonych na tablety (m.in. “Ego”, “IAM”, “Smaq”, “In”).

Wsparciem dla kampanii w mediach jest specjalna komunikacja sprzedażowa w kanałach mobilnych, targetowana do osób odwiedzających w trakcie kampanii sklepy RTV AGD, z przekazem w postaci notyfikacji graficznych prezentujących produkty Electrolux.

Za pomysł i realizację kampanii odpowiadają: Newcast (lokowanie produktów, działania w social mediach, aplikacja gamifikacyjna, aplikacja mobilna, przygotowanie spotów oraz kreacji internetowych i prasowych, współpraca z telewizją Polsat i Grupą ATM), Zenith (koordynacja kampanii oraz planowanie i zakup mediów), Performics (SEM, działania efektywnościowe i zakup mediów w modelu AOD) oraz DriveR (badania). Producentem wykonawczym programu “Tajemniczy składnik” jest firma Jake Vision.