Kraj

Marketing

EmpikPlace ze 100-procentową dynamiką sprzedaży rok do roku

Prowadzony od 2017 r. marketplace pomaga Empikowi umocnić pozycję w czołówce rynku e-commerce w Polsce.

Sklepy na EmpikPlace prowadzi już ponad 3,5 tys. zaufanych sprzedawców – w czerwcu 2022 r. do platformy dołączyło ich o 52% więcej niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. Wśród nich są zarówno znane marki, takie jak Inglot, Lavazza, Ochnik, Tefal, Tchibo, Wittchen czy Yves Rocher, jak również małe i średnie przedsiębiorstwa. W ostatnich miesiącach sprzedaż na EmpikPlace rośnie nawet o 100% rok do roku, a udział marketplace’u w całości obrotów online Empiku wynosi już 25%. Konsumenci znajdą na EmpikPlace ponad 5 mln ofert od sprzedawców zewnętrznych (+56% r/r) – miesięcznie przybywa ich nawet 200 tys. w 20 kategoriach. Najszybciej rozwija się elektronika, która w czerwcu zanotowała ponaddwukrotny (240%) wzrost sprzedaży r/r.

– Z naszą ofertą docieramy średnio do co czwartego polskiego internauty. To ogromny potencjał dla sprzedawców online zarówno dużych marek, jak i małych i średnich przedsiębiorstw, które chciałyby poszerzać grono swoich odbiorców. W EmpikPlace mogą to osiągnąć bez konieczności budowania swojego brandu i zaufania czy inwestowania w pozyskanie trafficu – przekonuje Mirek Drab, dyrektor EmpikPlace. Wśród kluczowych korzyści dla sprzedawców można m.in. wymienić udział w programach lojalnościowych Empik Premium i Empik Premium Free, które skupiają łącznie 7,7 mln użytkowników. EmpikPlace oferuje też sprzedawcom konkurencyjny model rozliczeń prowizji (brak opłaty aktywacyjnej i abonamentu) oraz integracje z najpopularniejszymi platformami sklepowymi (np. IdoSell) i integratorami (np. BaseLinker).