Kraj

Euro 2012 tylko z Carlsbergiem

Podczas publicznych pokazów meczów na dużych ekranach organizator będzie mógł serwować tylko "Prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie".

Dla projekcji meczów na ekranach o przekątnej przekraczającej 3 m UEFA używa określenia „public viewing”. Miasta czy firmy, które będą chciały taki pokaz zorganizować, będą musiały uzyskać od UEFA specjalną licencję. Jednym z warunków otrzymania takiej licencji jest ochrona praw sponsorów, w tym wyłączność na serwowanie piwa sponsora, czyli marki Carlsberg.

Regulacje te nie dotyczą więc raczej pubów i restauracji, bo nawet największe ekrany plazmowe nie mają przekątnej 3 m, chyba że któryś z właścicieli chciałby użyć projektora i dużego ekranu, co czasem puby robią.

W tym kontekście ciekawie wygląda sytuacja piwiarni Warka z portfolio Grupy Żywiec. Marka Warka jest sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski i do Euro 2012 ma działać 150 lokali (obecnie jest ok. 60). Wiadomo, że niektóre z nich wyświetlają mecze z użyciem projektorów, ale nie ma danych, czy są to ekrany powyżej 3 m.

Służby UEFA mają kontrolować pokazy publiczne meczów pod kątem ochrony praw sponsorów. Według naszych informacji władze miast, w których będą odbywać się mecze, są świadome przepisów dotyczących sponsorów. Natomiast UEFA spodziewa się, że w przypadku publicznych pokazów meczów w innych miastach i mniejszych miejscowościach może dojść do sytuacji spornych.