Kraj

Facebook aktualizuje sposób obliczania CPC

Liczyć się będą kliknięcia otwierające inne strony, instalujące aplikację, uruchamiające wideo na innej stronie oraz przenoszące do gier w Facebooku.

Facebook zaktualizował sposób obliczania współczynnika CPC (cost per click), tak aby marketerzy mogli lepiej optymalizować przebieg kampanii z uwzględnieniem przyjętych wcześniej priorytetów.

Do tej pory do obliczania współczynnika CPC były brane pod uwagę wszystkie akcje związane z analizowaną przestrzenią reklamową, takie jak kliknięcia “Lubię to”, komentarze, udostępnienia, wejścia na stronę czy rozwinięcia postu za pomocą “Zobacz więcej”. Teraz do obliczenia CPC w Facebooku liczyć się będą kliknięcia otwierające inne strony (również za pomocą przycisków call-to-action), instalujące aplikację, uruchamiające wideo na innej stronie oraz przenoszące do gier w Facebooku. Jeśli jednak celem reklamy miałoby być zaangażowanie społeczności (polubienia, udostępnienia, komentarze), reklamodawcy nadal będą mogli optymalizować swoją ofertę właśnie pod tym kątem.

Dzięki oddzieleniu obydwu typów reakcji użytkowników – interakcji społecznościowych od kliknięć otwierających inną stronę czy instalujących aplikację – marketerzy mają zyskać pełniejszą kontrolę nad budżetem reklamowym i łatwiejszą drogę do realizacji założeń biznesowych.

Użytkownicy korzystający z Ads API lub kupujący reklamy za pośrednictwem partnerów reklamowych Facebooka mogą już wykorzystywać nową definicję współczynnika CPC. Narzędzia Power Editor oraz Ads Manager zostaną  zaktualizowane w sierpniu.