Zagranica

Facebook "potajemnie" wprowadził nową usługę

Facebook bez wielkiego szumu wprowadził nową usługę "Inc.is", którą chce konkurować m.in. z Yelp Inc., List Inc., Amazon.com Inc., Alphabet Inc. należącą do Google'a czy startupami, takimi jak Thumbtack Inc. czy Pro.com.

Wszystkie ww. podmioty uruchomiły już wcześniej serwisy pozwalające na szybkie komunikowanie się lokalnych społeczności, firm i organizacji. Serwisy, które naśladuje teraz FB, działają wg bardzo podobnej matrycy: zarejestrowane w nich podmioty objęte są skalami ocen użytkowników, zawierają ponadto krótki opis działalności i podstawowe dane teleadresowe.

Uruchomienie nowego serwisu wpisuje się w modyfikację strategii FB, który wcześniej zapowiedział chęć przyciągnięcia małych i średnich przedsiębiorców.

Szacuje się, że ten segment jest wart w Stanach Zjednoczonych ok. 800 mld dolarów.

(WSJ)