Kraj

Facebook pozwala tworzyć szkice kampanii

Przed emisją reklam marketerzy mogą skorzystać z aplikacji Facebook Demo Tool.

FB udostępnił marketerom przydatne narzędzie. Dzięki aplikacji Facebook Demo Tool mogą projektować kampanie i sprawdzać wizualny efekt prac, jeszcze zanim przejdą do fazy realizacji projektu.

Aby skorzystać z Facebook Demo Tool, należy wejść na fan page Facebook Studio. Pierwszym krokiem jest wybranie opcji stworzenia nowego demo. Następnie specjalnie na potrzeby aplikacji trzeba stworzyć fan page – nadać mu nazwę, dodać zdjęcia i opublikować post, który zamierzamy reklamować. Może to być status, zdjęcie lub pytanie.

Po przesunięciu kursora w dół strony trzeba wpisać imiona i nazwiska dwóch naszych znajomych. Będą oni fanami fan page’a i ich dane ukażą się przy reklamie.

Ostatni krok to wybór formy reklamowej. Może nią być wpis sponsorowany bądź też Premium Ad. Po wybraniu którejś z tych opcji aplikacja wygeneruje szkic reklamy. Dane znajomych, o których była mowa wcześniej, pojawią się przy wpisie sponsorowanym.

Aplikacja nie publikuje żadnych informacji w Facebooku, tak więc znajomi, których danych użyto do szkicu, nie zostaną o tym w żaden sposób powiadomieni, a nikt poza testerem nie zobaczy szkiców.