Kraj

Facebook wprowadza Lead Ads

Nowy format reklamowy ma obniżać koszty generowania leadów i zwiększać ich liczbę.

Facebook udostępnił reklamodawcom nowy format reklamowy Lead Ads, który upraszcza kontakt między firmami a ich potencjalnymi klientami korzystającymi z urządzeń mobilnych. Kliknięcie w reklamę w formacie Lead Ads powoduje otwarcie formularza automatycznie wypełnionego danymi z Facebooka, takimi jak imię i nazwisko czy adres e-mail. Reklamodawcy mają możliwość dostosowania pytań w formularzu do założeń i celów prowadzonej kampanii. Wśród dostępnych opcji są zarówno pytania otwarte, jak też z możliwością wielokrotnego wyboru. Format Lead Ads gwarantuje poszanowanie prywatności – firmy nie otrzymają żadnych danych przed ostatecznym zatwierdzeniem zawartości formularza, a wszystkie pola mogą być modyfikowane na każdym etapie.

Informacje o potencjalnych klientach, którzy wykorzystali możliwość kontaktu za pomocą reklamy w formacie Lead Ads, mogą być na bieżąco gromadzone i przetwarzane za pomocą systemów CRM obsługiwanych platform.

Format Lead Ads został już przetestowany przez wybrane firmy. W przypadku Land Rovera nowy format okazał się znacznie wydajniejszy. Jego zastosowanie pozwoliło na czterokrotne obniżenie współczynnika cost-per-lead w porównaniu z tradycyjnymi reklamami kierującymi do formularza kontaktowego. Z kolei działająca na brazylijskim rynku nieruchomości firma Properati zanotowała czterokrotny spadek współczynnika cost-per-lead przy jednoczesnym trzykrotnym zwiększeniu liczby potencjalnych klientów zgłaszających się po informacje za pomocą formularza kontaktowego Lead Ads.