Kraj

Facebook wprowadza nowe możliwości dla wydawców

Od teraz wydawcy mogą targetować posty po zainteresowaniach, czy określać datę ich zakończenia.

Z myślą o wydawcach medialnych operujących w Facebooku portal ogłosił kilka istotnych zmian w funkcjonowaniu stron wydawców.

Targetowanie według zainteresowań pozwala na wyświetlenie publikowanych postów tylko tym osobom, które polubiły wcześniej określoną treść. Przykładowo odpowiednio targetowana informacja o meczu dwóch drużyn będzie widoczna jedynie dla osób, które “lubią” którąkolwiek z tych drużyn.

Data zakończenia posta pozwala na określenie konkretnej daty, po której opublikowany post przestanie być wyświetlany w Aktualnościach. Dzięki temu administrator strony uniknie sytuacji, w której wyświetlane będą nieaktualne wiadomości.

Inteligentne publikowanie – do tej pory więksi wydawcy musieli często odpowiednio przewidzieć, jaki temat szczególnie zainteresuje czytelników. Inteligentne publikowanie pozwala na identyfikowanie i publikowanie tych tematów, które zyskują szczególną popularność w Facebooku. Aktualnie inteligentne publikowanie jest dostępne jedynie dla niewielkiej grupy mediów. Administratorzy stron mogą zgłosić chęć korzystania z rozwiązania poprzez ustawienia strony.

Dodatkowo Facebook wprowadził wiele ulepszeń do statystyk domen, z których mogą korzystać administratorzy stron w Facebooku. Dzięki nim możliwe jest jeszcze dokładniejsze śledzenie przepływu użytkowników ze stron w Facebooku (i wtyczek społecznościowych) do stron internetowych.

Pojawiła się też nowa sekcja najpopularniejsze linki, która pozwoli administratorom wychwycić moment, w którym ich post został udostępniony przez inne strony lub tzw. influencerów w Facebooku.