Kraj

Fan page KFC pełen kontrowersji

Należąca do firmy AmRest sieć restauracji fast food uruchomiła stronę w Facebooku. Jej debiut przyćmiły zarzuty o sztuczne pompowanie liczby fanów. Przedstawiciele firmy zaprzeczają.

Fan page zawiera informacje o promocjach, najnowsze spoty reklamowe itp. Oficjalny start strony miał miejsce 30 października br. Projekt przygotowywany jest własnymi siłami działu marketingu firmy AmRest.

Debiut został nieco przyćmiony dyskusją na temat autentyczności fanów fan page’a KFC. Jeden z internautów stwierdził, że agencja Streetcom w imieniu KFC kupowała fanów, płacąc im po 50 zł za aktywność na stronie. Tę niecodzienną sytuację relacjonował też Maciej Budzich na swoim blogu Mediafun. Zarówno Amrest, jak i Streetcom odpierają te zarzuty.

“Zdecydowanie dementujemy pogłoski o rzekomym płaceniu komukolwiek za pisanie pozytywnych komentarzy na oficjalnym profilu KFC w Facebooku. Byłoby to nieuczciwe w stosunku do entuzjastów naszej marki i równocześnie niezgodne z zasadami etyki marketingu w internecie, które wyznajemy” – czytamy w przesłanym do naszej redakcji oświadczeniu firmy AmRest.

Z kolei Matylda Szymalska, prezes Streetcom Polska, napisała: “Agencja Streeetcom informuje, iż nie jest odpowiedzialna za prowadzenie działań na stronie KFC Polska i w żaden sposób nie jest powiązana z wpisami na tej stronie. Nigdy nie płacimy za komentarze. Jest to niezgodne z zasadami etycznymi marketingu szeptanego, które w Polsce sami wytyczaliśmy i ściśle przestrzegamy ich we wszystkich swoich działaniach oraz aktywnie promujemy w branży. (…) Mamy do czynienia z prowokacją, godzącą w dobre imię zarówno spółki Streetcom, jak i marki KFC”.