Kraj

Finanse podkręciły wydatki w TV

W lutym telewizja znów wypełniona.

Na rynku reklamy telewizyjnej utrzymują się tendencje ze stycznia, marketerzy korzystają z niskich cen i intensyfikują kampanie. Reklamowej aktywizacji finansów i wyraźnemu wzrostowi nakładów na reklamę branży budowlanej towarzyszą dalsze spadki telekomów i środków pielęgnacji ciała.

Jak wynika z analiz Atmediów na podstawie NAM, o 2 proc. wzrosła liczba sprzedanych kontaktów z reklamą w lutym br., podczas gdy cennikowe wpływy telewizji wzrosły o 20 proc. Są to dane za okres od 1 do 28 lutego br. w porównaniu z tym samym okresem 2012 roku.

TVP1, TVP2, Polsat i TVN sprzedały mniej kontaktów z widownią z grupy 16-49 lat niż rok wcześniej – łącznie eq GRP czterech stacji spadł o 9 proc., podczas gdy dane cennikowe (bez rabatów) pokazują 13-proc. wzrost. Stacje tematyczne i nowe kanały naziemne znów notują dwucyfrową dynamikę wygenerowanych kontaktów z widownią – łącznie 24 proc. w górę. Także ich wpływy cennikowe wzrosły o 27 proc.

Finanse podkręciły wydatki w TV

W lutym widać dalszy wzrost aktywności reklamowej farmaceutyków (eq GRP +18 proc.), rozrywki i kultury (27 proc.) i aktywizację finansów (+5 proc.), a także wyraźny wzrost w kategorii budownictwo, która z 8-krotnie większą intensywnością reklamowała się w telewizji w lutym br. Z kolei telekomy, motoryzacja i kosmetyki ograniczyły aktywność w analizowanym okresie.  

Finanse podkręciły wydatki w TV