Kraj

Firmy pożyczkowe w pół roku wydały na reklamy ponad 185 mln zł

Najwięcej wydał Provident.

Firmy pożyczkowe w trakcie minionych 6 miesięcy, czyli od maja do października br., wydały na reklamy w mediach 185,8 mln zł (dane cennikowe; źródło: Kantar Media).

Największym reklamodawcą w branży pozostaje Provident Polska, który w ciągu pół roku wydał 61,4 mln zł. Drugi w kolejności – Vivus (Vivus Finance) – ma budżet o połowę mniejszy (30 mln zł w pół roku). Niewiele od niego mniej (22 mln zł) wydała Wonga. Z kolei Everest Finanse, właściciel firmy Bocian Pożyczki, wyłożył na reklamy w tym okresie 17 mln zł. Pierwszą piątkę pożyczkowych reklamodawców zamyka Bancovo, które na reklamy m.in. ze Sławomirem wyłożyło 12,8 mln zł.
Dla jasności warto zaznaczyć, że są to wydatki reklamowe tych firm jedynie w mediach tradycyjnych (TV, prasa, radio, kina, outdoor), nie obejmują one nakładów na reklamy online, a te w tym segmencie są znaczące.