Kraj

FoodCare chwali się zagraniczną ekspansją

Firma zapewnia, że od 4 lat zwiększa sprzedaż eksportową średnio o ponad 50 proc. rocznie.

Firma FoodCare, właściciel marek takich jak Gellwe, Fitella, Frugo, Black i 4Move, w ciągu ostatnich czterech lat zwiększa sprzedaż eksportową średnio o ponad 50 proc. rocznie. Obecnie marki należące do firmy są dostępne w 80 krajach całego świata. Najsilniejsze marki eksportowe to napoje: Black, 4Move wspierane przez portugalskiego trenera José Mourinho oraz Frugo. Rynki zagraniczne odpowiadają za 85 proc. przychodów ze sprzedaży tych produktów.
Eksport odpowiada za 15 proc. całościowych obrotów FoodCare. Największe sukcesy grupa do tej pory odnosi w Wielkiej Brytanii, we Włoszech i w Europie Wschodniej. W ostatnim czasie ekspansja objęła Izrael, w Afryce Angolę, Benin i Madagaskar, a w Europie Danię. Kolejnym ważnym krokiem jest rozszerzenie sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Jeszcze w tym roku FoodCare planuje wejście na rynek indyjski i brazylijski.
FoodCare zdecydował o pozostawieniu siedziby i zakładów produkcyjnych w Polsce. Zyski ze sprzedaży krajowej i zagranicznej w większości są inwestowane w podkrakowskich Zabierzowie i Niepołomicach, gdzie znajdują się fabryki należące do koncernu. W najbliższych latach spółka planuje poważne inwestycje w rozwój i budowę nowych linii produkcyjnych. Obecnie grupa daje pracę blisko 800 osobom.