Kraj

Marketing

FoodWell (dawny Bakalland) chce podbić Europę i USA

Rynkami priorytetowymi będą Niemcy, Wielka Brytania, Francja, rynki skandynawskie oraz grupa państw centralnej Europy.

FoodWell (dawny Bakalland) przedstawia plany ekspansji na rynki Europy i USA. W ciągu 5 lat generowane za granicą przychody FoodWell mają wzrosnąć z 10 do 20% całkowitego obrotu firmy, których łączna wartość ma przekroczyć 1 mld zł. Priorytetem jest ekspansja w Europie Zachodniej i Środkowo-Wschodniej oraz w USA. FoodWell eksportuje produkty do ponad 50 krajów, a największe sukcesy sprzedażowe odnosi na rynkach azjatyckich – m.in. w Japonii i regionie Zatoki Perskiej.

– Widzimy olbrzymi potencjał w eksporcie i uważamy go za kluczowy dla rozwoju naszej firmy. Plan minimum zakłada, że do 2026 r. podwoimy procentowy udział eksportu w naszych przychodach. Cel ambitny, ale możliwy do osiągnięcia, ponieważ wzmocniliśmy zespół, inwestujemy w niezbędne narzędzia, pogłębiamy współpracę z obecnymi klientami i intensywnie pracujemy nad pozyskaniem nowych. Zamierzamy również pracować z największymi sieciami na świecie, takimi jak 7-Eleven czy Whole Foods – mówi Michał Czerwiński, wiceprezes oraz CCO w FoodWell.


FoodWell (dawny Bakalland) jest obecny na ponad 50 rynkach, głównie poza Europą. Bardzo dobre wyniki osiąga przede wszystkim w Azji, m.in. dzięki współpracy w Japonii, Wietnamie czy Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Produkty firmy są już dostępne w ponad 20 tys. sklepów stacjonarnych na 3 kontynentach. W najbliższych latach kluczowe dla rozwoju firmy mają być rynki europejskie, gdzie obecnie trwa finalizacja umów z partnerami. W przyjętej strategii rynkami
priorytetowymi będą Niemcy, Wielka Brytania, Francja, rynki skandynawskie oraz grupa państw centralnej Europy.


Siła eksportu ma być, jak dotychczas, skupiona na kategorii batonów, ale również kategoria śniadaniowa, rozwijana pod markami Bakalland oraz Purella Superfoods. Struktura eksportowanych produktów może różnić się w zależności od specyfiki lokalnego rynku, np. w Wielkiej Brytanii i Skandynawii bardzo istotna będzie linia produktów funkcjonalnych ze składnikami o najwyższych wartościach odżywczych. Poza Polskę trafią również nowości produktowe z kategorii zamienników mięsa – pierwsze propozycje z tego obszaru pojawią na rynku jeszcze w 2022 r.