Kraj

Forbes.pl rusza z pierwszą odsłoną

Nowa witryna magazynu "Forbes" to pierwszy krok do uruchomienia serwisu dla nowoczesnych biznesmenów.

Axel Springer Polska uruchomił nową odsłonę serwisu internetowego Forbes.pl, miesięcznika “Forbes”. O planach jego uruchomienia informowaliśmy już w MMP24 z 18 marca br. Witryna ma ewoluować w kierunku serwisu ekonomicznego. Wydawca oczekuje, że serwis pozwoli rozszerzyć liczbę odbiorców magazynu “Forbes”.

Serwis Forbes.pl został rozszerzony o nowe funkcjonalności. Idea projektu zakłada, że ma dostarczać użytkownikom materiały wykraczające poza kontent tradycyjnego “Forbesa”.

Na stronie znaleźć można m.in.: aktualne informacje ze świata biznesu i finansów, informacje o rynkach finansowych, opinie ekspertów na temat bieżących wydarzeń w świecie biznesu, a także analizy i komentarze dziennikarzy magazynu. Pojawią się też rankingi oraz narzędzia pomocne w inwestowaniu i codziennym prowadzeniu biznesu.

Komentatorami serwisu będą nie tylko dziennikarze polskiej edycji “Forbesa”, ale również ekonomiści, wśród których znajdą się: Krzysztof Rybiński, Ryszard Petru, Maja Goetting, Jacek Wiśniewski, Piotr Kalisz czy Marcin Mrowiec. Oprócz ich komentarzy pojawią się opinie analityków oraz publicystów amerykańskiego wydania “Forbesa”. Serwis uzupełnią artykuły z amerykańskiego serwisu Forbes.com.

Materiały przygotowywane są przez odrębną redakcję. Redaktorem naczelnym serwisu jest Paweł Zielewski, dotychczas dziennikarz magazynu “Forbes” i “Forbes Investor”.

– Mamy nadzieję, że Forbes.pl będzie dla naszych użytkowników źródłem inspirującej wiedzy, która z pewnością okaże się pomocna w osiąganiu zawodowych celów. Dlatego serwis kierujemy do nowoczesnych biznesmenów, inwestorów i menedżerów, czyli osób dynamicznych, aktywnych i otwartych na światowe trendy – mówi Paweł Zielewski, redaktor naczelny Forbes.pl.

Na amerykańskim rynku “Forbes” obecny jest od 1917 r. Polska edycja magazynu ukazuje się od grudnia 2004 r. Średnia sprzedaż egzemplarzowa miesięcznika “Forbes” w 2009 r. wyniosła 45 tys. egz. i była o 13 proc. wyższa w porównaniu z 2008 r. (dane wydawcy na podstawie ZKDP, rozpowszechnianie płatne razem). Z danych Springera wynika, że w I kw. br. średnia sprzedaż wyniosła 47,5 tys. egz., a przychody reklamowe 8,45 mln zł.