Na Wyspach Ford wystartował z nową platformą komunikacyjną, za której kreację odpowiada należąca do WPP agencja Blue Hive. Główną ideą kampanii jest propozycja “Oduczenia” się tego, co już o świecie wiemy, żeby móc spojrzeń nań z innej perspektywy i w ten sposób dać się zaskoczyć.
Kampania będzie miała odsłony w telewizji (premiera spotu jutro), a także w digitalu i na nośnikach zewnętrznych. W spocie występują m.in. Hindus, 104-letni maratończyk, celebryta na czerwonym dywanie oraz matka trzymająca na rękach noworodka.
Na potrzeby nowej komunikacji Ford odświeżył logo – usuwa owalną ramkę i pozostawia same litery. Marka ogłosiła, że 2016 będzie dla niej rokiem innowacji – firma zainwestowała m.in. znaczne sumy w przygotowanie aplikacji specjalnie z myślą o kierowcach poszukujących miejsca parkingowego. Ford podkreślił, że chce dla właścicieli samochodów zrobić to, co iTunes zrobił dla wielbicieli muzyki.
Kampania będzie trwała przez cały rok. Z czasem do akcji będą włączać się gwiazdy filmu, telewizji, działacze lifestyle’owi. Spot został wyreżyserowany przez Eoghaina Clarke’a i Steve’a Cope’a. Za planowanie i zakup mediów odpowiada Mindshare.
(Campaign)