Zagranica

Reklama

FreeNow z ogólnoeuropejską kampanią reklamową "Feel FreeNow"

W Polsce kampania autorstwa agencji BMB ruszyła 1 kwietnia, na innych rynkach europejskich w marcu.

Niemiecka aplikacja mobilności miejskiej FreeNow (taką pisownię stosuje w komunikacji marketingowej) ruszyła z ogólnoeuropejską kampanią reklamową pod hasłem “Feel FreeNow”. Za kreację kampanii odpowiada londyńska agencja BMB. W Polsce start kampanii przypadł na 1 kwietnia, na innych rynkach europejskich działania ruszyły w marcu br. Za planowanie i zakup mediów w Polsce odpowiada dom mediowy OMD.

Kampania “Feel FreeNow” ma wzmocnić pozycjonowanie marki wśród “miastoholików czerpiących energię z tętniącego życiem miast”. Wideo przedstawia wydarzenia na wirującym modelu zoetropu (urządzenia wykorzystującego efekt stroboskopowy). W centrum narracji znajduje się bohaterka, którą z zapętlenia wyrywa powiadomienie w telefonie i wzywa do wyruszenia w miasto. Korzystając ze wszystkiego, co miasto oferuje po drodze, dociera na miejsce za pomocą różnych środków transportu dostępnymi we FreeNow (są to m.in. taksówki i e-hulajnogi). W kampanii FreeNow po raz pierwszy zastosowano efekt zoetropu przy całkowitym wykorzystaniu obrazów generowanych komputerowo (CGI). Nad stworzeniem efektu z BMB współpracowała agencja Electric Theatre Collective.

W Polsce reklamę zobaczyć można w kinach sieci Cinema City i Multikino oraz w internecie, m.in. w serwisach VoD. Kampania będzie także prezentowana w 25 polskich miastach na automatach paczkowych oraz nośnikach OOH i DOOH. W wersji cyfrowej kreacje dopasowywane są dynamicznie do zmieniających się warunków, takich jak pogoda, dzień tygodnia oraz pora dnia. Na wybranych nośnikach wyświetlany będzie także czas dojazdu do danej lokalizacji najbliższej dostępnej taksówki FreeNow.

Platforma FreeNow powstała w lutym 2019 r. jako joint venture grupy BMW i Daimler Mobility (część Mercedes-Benz Group AG).

https://www.youtube.com/watch?v=xmtwQxAB29k