Kraj

Frekwencja w kinach pobiła ubiegłoroczny rekord

Według danych New Age Media ubiegły rok był najlepszy frekwencyjnie w dotychczasowej historii kina od 1989 r., i lepszy od 2014 r. o 10,5 proc.

Jak poinformowało biuro prasowe New Age Media, po zeszłorocznym rekordzie frekwencji rok 2015 był lepszy od poprzedniego aż o 10,5 proc. Według danych przedstawionych przez Boxoffice.pl, w 2015 r. sprzedano blisko 44,7 mln biletów.
Do grona firm reklamujących się w kinach współpracujących z New Age Media dołączyły w 2015 r. m.in.: Bank BPH SA, Dell, Lenovo, Ryanair, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris, Intersnack Poland, Ludwig Schokolade, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona, Traveloppa.com – mówi Bianka Pawlewska, vice president of Cinema Advertising New Age Media.
Wielkim sukcesem rodzimej kinematografii na arenie międzynarodowej jest Oscar 2015 w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny dla filmu “Ida”, ale repertuar, który w ubiegłym roku przyciągnął najliczniejszą widownię, to przede wszystkim “Listy do M. 2” – jedyna polska produkcja w gronie 10 top filmów roku, która zgromadziła najwięcej, bo aż 2,9 mln widzów. “Gwiezdne wojny: Przebudzenie mocy” uplasowały się na drugim miejscu z widownią 2,1 mln. Na kolejnym miejscu znajduje się ekranizacja “Pięćdziesięciu twarzy Greya” z frekwencją 1,8 mln widzów, a za nią – “Spectre” (1,8 mln widzów). Na taki wynik złożyły się również filmy familijne. Cztery z dziesięciu najchętniej oglądanych produkcji to właśnie filmy dla dzieci. “Minionki 3D”, “Pingwiny z Madagaskaru 3D”, “Hotel Transylwania 2 3D” i “W głowie się nie mieści 3D” zgromadziły one w sumie blisko 5,5 mln widzów.