Kraj

Frito Lay zostawia smak Lay'sów kabanostrrre

Nowy smak chipsów wybrali konsumenci.

Frito Lay Poland zakończyło głosowanie konsumentów w konkursie “Wymyśl nowy smak“.

Marketer latem ub.r. zdecydował się na nietypową akcję. Oddał inicjatywę stworzenia nowych smaków chipsów w ręce konsumentów, którzy przez prawie trzy miesiące przysyłali swoje propozycje. Zostały wyłonione cztery smaki, na które można było głosować od 14 marca do 6 maja br.: niezłe ziółko, krewetki po tajsku, htipiti i kabanostrrre. Ostatecznie wygrały te ostatnie – o smaku tradycyjnie podwędzanego i dobrze przyprawionego kabanosa.

Głosowanie cieszyło się dużą popularnością wśród konsumentów. Oddano ponad milion głosów na stronie www.lays.pl lub przez SMS-y. Zwycięski smak – kabanostrrre – zdobył 31,5 proc. głosów, tuż za nim znalazły się krewetki po tajsku, na które głosowało 30,9 proc. osób. Na trzecim miejscu uplasowały się htipiti (19,4 proc. głosów), a na czwartym niezłe ziółko (18,2 proc. głosów).

Czterech półfinalistów konkursu Lay’s “Wymyśl nowy smak” otrzymało po 10 tys. zł. Dodatkowo autor zwycięskiego smaku otrzyma 1 proc. ze sprzedaży zaproponowanego przez siebie smaku – minimum 50 tys. zł.

Teraz nowe Lay’s trafią do regularnej sprzedaży. Marketer na razie nie zdradza, jak będzie wspierać nowy smak chipsów. Dla Frito Lay projekt ten jest kluczowym tegorocznym projektem marketingowym, o czym pisaliśmy w MMP24 z 15 lutego br.