Kraj

Marketing

Fundacja PepsiCo i PCK na rzecz potrzebujących z Ukrainy

Fundacja PepsiCo wsparła przedsięwzięcie kwotą 650 tys. dol., a dodatkowe 60 tys. dol. przekazano z pracowniczego programu PepsiCo Gives Back.

W odpowiedzi na bieżące wydarzenia Fundacja PepsiCo oraz PCK połączyły siły, aby nieść pomoc humanitarną uchodźcom z Ukrainy, w szczególności dzieciom. Fundacja PepsiCo wsparła przedsięwzięcie kwotą 650 tys. dol., a dodatkowe 60 tys. dol. przekazano z pracowniczego programu PepsiCo Gives Back. Za środki zakupiono m.in. jedzenie, w tym mleko dla niemowląt, a także pieluszki i inne środki higieny oraz podstawowe wyposażenie. Organizacje utworzyły siedem świetlic integracyjno-edukacyjnych, oferując m.in. różnego rodzaju zajęcia i konsultacje psychologiczne.

Akcje dla Ukrainy organizowane przez PCK oraz Fundację PepsiCo objęły również wsparcie pracowników firmy PepsiCo w logistyce PCK oraz wysyłce transportów dla rodzin w Polsce oraz do miast ukraińskich. Pomoc uwzględnia również przekazywanie darów produktowych i rzeczowych.

Organizacje działały już wcześniej razem. W trakcie trwania pandemii Fundacja PepsiCo utworzyła program Food for Good. Wraz z wolontariuszami PCK pracownicy PepsiCo przygotowali paczki żywnościowe oraz posiłki dla potrzebujących dzieci, rodzin wielodzietnych oraz seniorów. Wsparcie finansowe na ten cel z grantu wyniosło 230 tys. dol., a z programu pracowniczego PepsiCo Gives Back 10 tys. dol.

Działania PR projektu realizuje agencja Questia.