Kraj

G+J stawia na menedżerów i "oddaje władzę" grupom wydawniczym

Wydawnictwo G+J Polska prowadzi reorganizację struktury. Celem działań jest stworzenie "optymalnego modelu funkcjonowania". W wydawnictwie nadal oficjalnie funkcjonuje Grupa Reklamy...

Wydawnictwo G+J Polska prowadzi reorganizację struktury. Celem działań jest stworzenie “optymalnego modelu funkcjonowania”. W wydawnictwie nadal oficjalnie funkcjonuje Grupa Reklamy i Marketingu z dyrektor Kingą Dubicką, ale równolegle poszerzają się kompetencje grup wydawniczych. “Aktualnie skupiamy się na “oddaniu władzy” bezpośrednio grupom wydawniczym, czyli wydawcom, dyrektorom wydawniczym, szefom reklamy i marketingu – powiedział Oliver Voigt, prezes G+J Polska. – Potrzebujemy niezależnych menedżerów, którzy są w stanie podejmować szybkie i słuszne decyzje”. Oliver Voigt zapowiedział także, że Kinga Dubicka będzie odpowiedzialna za strategię korporacyjną i kontakty z kluczowymi klientami reklamowymi oraz partnerami zainteresowanymi całym portfolio G+J. Oliver Voigt nazwał zakres kompetencji Kingi Dubickiej “krokiem w stronę zwiększenia władzy niezależnych menedżerów”. Taką pozycję w G+J Polska mają też np. Agnieszka Anielska, dyrektor operacyjny odpowiedzialny za kluczowe działy firmy, czy Magda Groszewska, dyrektor ds. urody magazynów kobiecych.

Komentując sprawę objęcia wakatu w G+J po odejściu Elżbiety Sobczak, szefowej reklamy “National Geographic”, Voigt zapowiedział, że osobą odpowiedzialną za działalność grupy reklamy dwóch tytułów wydawnictwa – “National Geographic” i “Focus” – została Elżbieta Hołubka (wcześniej w G+J szef reklamy “Claudii”).

W strukturach G+J Polska działają “grupy czasopism” (tzw. magazine groups): “Claudia” i jej pochodne (np. “Rodzice”); tygodniki (“Gala” i “Naj”); magazyny tematyczne (“Moje Mieszkanie”, “Moje Gotowanie”); magazyny popularnonaukowe (“National Geographic” i “Focus”); “Glamour”. Poza tym w G+J Polska funkcjonują też dwie tzw. non-magazine groups: książki (pod logo “National Geographic”, “Focusa”, “Claudii”) oraz produkty w internecie. (KP)