Gang Fajniaków Biedronki bezkonkurencyjny na YouTube w październiku [wideo]
Paweł Piasecki
27.11.2020
W zestawieniu YouTube Ads Leaderboard reklama akcji lojalnościowej Biedronki wyprzedziła spoty x-kom, Xiaomi Polska, Samsung Polska i Allegro.
Wcześniej wideo związane z Gangiem Fajniaków zwyciężyło w sierpniowym zestawieniu, we wrześniu także uplasowało się na podium. Za kreację spotu “Razem zawsze damy radę”, kolejnego z serii wspierającej program lojalnościowy sieci dyskontowej, odpowiada agencja kreatywna Duda Polska, a za planowanie i zakup mediów – Wavemaker. Od 1 października, gdy zadebiutował na YouTube, do 26 listopada spot miał prawie 1,75 miliona wyświetleń.
Drugie miejsce w październikowym zestawieniu YouTube Ads Leaderboard zajęła reklama x-kom, przygotowana z okazji 18. rocznicy istnienia sieci sklepów komputerowych na rynku. Spot miał ponad 1,1 miliona wyświetleń od 14 października br. do chwili obecnej. Za kreację tego i dwóch innych spotów z serii odpowiada agencja PZL.
Trzecie miejsce w październiku należy do Xiaomi Polska (spot promował smartfony z serii Mi 10T i akcję sprzedażową flash sale). Także na czwartym miejscu znalazła się marka smartfonów (Samsung Galaxy S20 Fan Edition). Co miesiąc przygotowywaną listę pięciu najpopularniejszych spotów reklamowych na polskim YouTube zamyka tym razem wideo promujące Allegro Smart! Week – tydzień zniżek i okazji na Allegro. Za kreację spotu odpowiadała agencja Ogilvy Polska, za produkcję – studio Moon Films, a planowaniem i zakupem mediów zajął się Starcom.
Ranking YT Ads Leaderboard powstaje w oparciu o algorytm uwzględniający nie tylko samą liczbę wyświetleń, ale także parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu) oraz to, jaka część filmu została obejrzana. Zestawienie obejmuje wyłącznie klipy będące elementem kampanii reklamowych na YouTube.
Poznaj najlepszy serwis branżowy o marketingu, reklamie i mediach!
Codzienna dawka informacji o nowym biznesie, przetargach, kampaniach, marketerach i
personaliach - przygotowana przez dziennikarzy "Media Marketing Polska".