Kraj

Gang Swojaków Biedronki dominuje we wrześniowym YouTube Ads Leaderboard [wideo]

Spoty promujące nowe maskotki Biedronki przygotowała agencja Duda Polska.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FHxn5GnSKrnQ%22%7D
We wrześniu dwa czołowe miejsca w zestawienie YouTube Ads Leaderboard zajęły spoty przygotowane przez agencję kreatywną Duda Polska promujące Gang Swojaków (“Gang Swojaków w Puszczy Białowieskiej niesie pomoc jeżykowi!” i “Gang Swojaków nad Bałtykiem”). Pierwszy z tych spotów uzyskał od premiery 28 sierpnia br. 1,666 mln wyświetleń, drugi od 11 września – 763 tys. Za planowanie i zakup mediów w tej kampanii odpowiadał Wavemaker Polska.

Trzecie miejsce we wrześniu zajął spot na 19. urodziny sieci elektromarketów Media Expert, w którym Cleo w stroju nawiązującym do Marylin Monroe śpiewa “Happy birthday to you” przerobione na “Media Expert to you” (257 tys. wyświetleń od 17 września). Za kreację odpowiadała agencja Ambasada, a zakupem mediów zajął się sam reklamodawca.

Czwarte miejsce należało do reklamy “Łowicz Więcej Warzyw” (Agencja 2012 i dom mediowy Starcom), a piąte do spotu reklamującego superpromocję Play (Grandes Kochonos i Mediacom).

Lista pięciu spotów reklamowych najchętniej oglądanych na YouTube w Polsce jest ustalana przez polski zespół platformy na podstawie algorytmu uwzględniającego parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz tego, jaka część filmu została obejrzana.