Sieć odzieżowa Gap wystartowała w USA z kampanią promującą jesienno-zimową kolekcję. Reżyserką filmów jest Sofia Coppola. Kilka tygodni temu sieć wystartowała z nową komunikacją pod hasłem “Dress normal” – teraz próbuje zwizualizować normalność.
Za kreację całości kampanii odpowiada Wieden + Kennedy w Nowym Jorku.
Jak wskazują komentatorzy amerykańscy, cztery spoty są zaskakująco dziwne. Widzimy kilka odsłon z rodzinnych spotkań świątecznych. Bez wątpienia rodzina się kocha, ale brakuje wśród nich wzajemnego zrozumienia. Dwa najważniejsze spoty – “Gauntlet” i “Mistletoe” – będą wyemitowane w telewizji. Pierwszy film ukazuje nastolatkę, która w casualowym swetrze przyjeżdża do rodzinnego domu na obchody świąt i trafia w sam środek rozgardiaszu, do płaczących dzieci i egzaltowanych ciotek, a ma na sobie “normalny” sweter w paski. Drugi ukazuje młodzieńca, który chce ucałować ciotkę pod jemiołą.
Dwa inne spoty, “Crooner” i “Jednoręki bandyta”, będą emitowane tylko w wersji online.
Reklamy kończą się stwierdzeniami: “You don’t have to get them to give them Gap”. Ma to być trochę przewrotne stwierdzenie odnoszące się do miłości, ale bez rozumienia jej istoty, do miłości i bliskości, mimo wszystko ukazujące doświadczenia i trudne relacje z rodziną.Jak przekonują twórcy kampanii, ten przekaz adresowany jest głównie do pokolenia millenialsów.
(Adweek)