Zagranica

Gap redefiniuje normalność

Wystartowała przedświąteczna kampania promująca ubrania sieci - spoty wyreżyserowała Sofia Coppola.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2F2FYmXqyI33g%22%7D
Sieć odzieżowa Gap wystartowała w USA z kampanią promującą jesienno-zimową kolekcję. Reżyserką filmów jest Sofia Coppola. Kilka tygodni temu sieć wystartowała z nową komunikacją pod hasłem “Dress normal” – teraz próbuje zwizualizować normalność.
Za kreację całości kampanii odpowiada Wieden + Kennedy w Nowym Jorku.
Jak wskazują komentatorzy amerykańscy, cztery spoty są zaskakująco dziwne. Widzimy kilka odsłon z rodzinnych spotkań świątecznych. Bez wątpienia rodzina się kocha, ale brakuje wśród nich wzajemnego zrozumienia. Dwa najważniejsze spoty – “Gauntlet” i “Mistletoe” – będą wyemitowane w telewizji. Pierwszy film ukazuje nastolatkę, która w casualowym swetrze przyjeżdża do rodzinnego domu na obchody świąt i trafia w sam środek rozgardiaszu, do płaczących dzieci i egzaltowanych ciotek, a ma na sobie “normalny” sweter w paski. Drugi ukazuje młodzieńca, który chce ucałować ciotkę pod jemiołą.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FB37otfo6Nm0%22%7D
Dwa inne spoty, “Crooner” i “Jednoręki bandyta”, będą emitowane tylko w wersji online.

Reklamy kończą się stwierdzeniami: “You don’t have to get them to give them Gap”. Ma to być trochę przewrotne stwierdzenie odnoszące się do miłości, ale bez rozumienia jej istoty, do miłości i bliskości, mimo wszystko ukazujące doświadczenia i trudne relacje z rodziną.Jak przekonują twórcy kampanii, ten przekaz adresowany jest głównie do pokolenia millenialsów.

(Adweek)