Kraj

"Gazeta Wyborcza" stawia mocniej na lokalne serwisy internetowe

Zmiany obejmą też piątkowe tygodniki ukazujące się w 20 największych miastach.

Z początkiem 2020 r. zmieni się sposób publikowania treści lokalnych w “Gazecie Wyborczej”. W 13 ośrodkach (Białystok, Bydgoszcz, Częstochowa, Gorzów Wielkopolski/Zielona Góra, Kielce, Lublin, Olsztyn, Opole, Płock, Radom, Rzeszów, Szczecin, Toruń) od poniedziałku do czwartku informacje i inne treści lokalne, do tej pory publikowane na łamach papierowego wydania gazety, będą dostępne w internecie w lokalnych serwisach Wyborcza.pl. Natomiast w wydaniach tradycyjnych czytelnicy będą mogli przeczytać treści dotyczące tych miast w piątki – w postaci magazynów, np. “Tygodnik Olsztyn” czy “Tygodnik Białystok”, których częścią jest informator kulturalny “Co Jest Grane 24”. W siedmiu największych aglomeracjach (Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Poznań, Gdańsk i Katowice) treści lokalne pozostaną częścią codziennych wydań “Gazety Wyborczej” oraz serwisów lokalnych Wyborcza.pl.

We wszystkich 20 miastach zespół dziennika przygotowuje dla internautów również newslettery z informacjami lokalnymi, wydawane pod marką “Dzień dobry”. Codziennie przed godz. 8:00 czytelnicy otrzymują najświeższe informacje z miasta i regionu, poranny komentarz dnia dziennikarza lokalnej redakcji “Gazety Wyborczej”, prognozę pogody i dane o jakości powietrza, a także linki do najciekawszych publikacji na Wyborcza.pl.

W ogólnopolskim tradycyjnym wydaniu “Gazety Wyborczej” 2 stycznia 2020 r. pojawi się nowa sekcja “Prosto z miasta” – poszerzenie działu Polska, ale jej charakter będzie nieco inny. – W sekcji “Prosto z miasta” nasi czytelnicy znajdą aktualności z życia miast. Mniej będzie tu polityki, więcej tematów bliskich ludziom – m.in. tekstów o transporcie, inwestycjach, architekturze, przygotowaniu miast do zmian klimatycznych, istotnych sprawach kryminalnych – mówi Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego “Gazety Wyborczej” i szef redakcji lokalnych.

Koncepcję nowych stron “Prosto z miasta” przygotował Wojciech Bartkowiak, zastępca wydawcy “Gazety Wyborczej”, a projekt graficzny – Jacek Utko.

Do zmian w publikacji treści lokalnych w 13 ośrodkach miejskich dopasowana została oferta cyfrowa dla klientów w zakresie reklamy online i prenumerat cyfrowych.