Kraj

Gdańsk promuje czytelnictwo na miejskich citylightach

W akcji uczestniczą AMS, Portret Biznesu i mieszkańcy miasta.

Gdańsk promuje czytelnictwo na miejskich citylightach
Organizatorem akcji “Chodzę do biblioteki – możesz mnie tam spotkać” jest Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. Josepha Conrada-Korzeniowskiego w Gdańsku. Kampania ma na celu promocję czytelnictwa i wzmocnienie wizerunku miejskiej instytucji.

Za kreację odpowiada dział marketingu i PR placówki. Autorem zdjęć, na których w miejskiej przestrzeni pojawiają się czytelnicy biblioteki (osoby dorosłe, dzieci i całe rodziny), jest Rafał Placek, absolwent katowickiej filmówki, twórca projektu Portret Biznesu i uczestnik Nowych Horyzontów. Przestrzeń na nośnikach udostępnia AMS.

To kolejna akcja biblioteki wspierająca czytelnictwo. Wcześniejsze działania to m.in. akcja plakatowa ze znanymi mieszkańcami Gdańska w wagonach SKM, a także wprowadzenie elektronicznej Karty do Kultury – czytelnik biblioteki otrzymywał zniżki na książki, kino i wstęp do instytucji kultury w Trójmieście. Dotychczasowe akcje instytucji zostały wyróżnione Sztormem Roku 2011 – to nagroda czytelników trójmiejskiego wydania “Gazety Wyborczej”.