Kraj

GfK: Rynek kawy i ekspresów rośnie w pandemii

W pierwszym półroczu br. wydatki gospodarstw domowych na kawę wyniosły 1,54 mld zł i były o 7,1% większe niż przed rokiem. Polacy chętnie kupują ekspresy automatyczne - są w europejskiej czołówce.

GfK Polonia opublikowało badania dotyczące rynku kawy w okresie pandemii. Jak wykazały badania, tegoroczne zawirowania w handlu i całej gospodarce nie wpłynęły negatywnie na polski rynek kawy. W pierwszym półroczu br. wydatki gospodarstw domowych na kawę wyniosły 1,54 mld zł i były o 7,1% większe niż przed rokiem. Konsumenci coraz częściej sięgają także po ekspresy do kawy. W tej kategorii staliśmy już czwartym co do wielkości rynkiem w Europie. W ujęciu wartościowym na rynku automatycznych ekspresów do kawy wyprzedzają nas tylko Niemcy, Francja i Holandia. Daleko za nami pozostają m.in. Brytyjczycy oraz słynące z kawy Włochy. 

Polacy pokochali ekspresy automatyczne, czyli najdroższe na rynku urządzenia, które wymagają kawy ziarnistej i pozwalają przygotować różne rodzaje kaw w sposób minimalizujący zaangażowanie konsumenta. Udział sprzedaży ekspresów automatycznych w Polsce w pierwszym półroczu 2020 wynosił aż 60,8% przy średniej europejskiej na poziomie 14%.

W ujęciu wartościowym wydatki gospodarstw na kawę ogółem wzrosły w pierwszym półroczu 2020 w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku o 7,1%. W tym samym okresie segment kawy ziarnistej odnotował aż 28,4% wzrostu. W pierwszej połowie roku wzrosła także wartość wydatków na segment kapsułek (7,4%) oraz kawy mielonej (4%). Jedyną kategorią, która pozostała stabilna z lekką tendencją spadkową w relacji rok do roku, była kawa rozpuszczalna. W jej przypadku zmiana wyniosła -0,2%.

Tagi